Ter gelegenheid van het 120 jarig bestaan van de KNAC is dit logo gemaakt.

Uitgangspunt was oud en nieuw verbinden.

Nu heb ik gekozen om het huidige nieuwste logo te koppelen aan het eerste schildje uit 1898 van de KNAC.

Het eerste schild is de basis geweest met daarin gelegd het huidige logo.

Ik heb gekozen voor hout omdat duurzaamheid een belangrijk thema punt voor de KNAC is en volgens de FSC principes is hout het meest duurzame product. 

Om het ontwerp te maken heb ik eerst beide logo’s opnieuw getekend in een CAD formaat waarmee ik de afzonderlijke onderdelen middels een CNC frees en laser snijmachine de onderdelen heb kunnen voorbereiden.

Het voorbereidende  tekenwerk heeft vanwege de complexiteit al meer dan 50 uur in beslag genomen.

Ieder onderdeeltje moest ook separaat getekend worden.

Daarna kwam de selectie van het hout. Om de verschillende onderdelen goed uit te laten komen heb ik diverse houtsoorten gezocht en verzameld om de mooiste combinaties te maken.

Het uitfreeswerk van de massieve onderdelen heb ik op het HMC met een 5-assige CNC machine kunnen doen.

Het laser snijden van alle fineer onderdeeltjes heeft meer dan 60 uur in beslag genomen op mijn eigen CNC laser snijder.

Daarna kwam het echte handwerk.  Snijden steken, schuren lijmen schuren, lakken.

Ook dat heeft nog eens  tientallen uren in beslag genomen. Met advies  van de fineerexperts van “Van der Loo Yachts” waar ik stage heb gelopen, is het tot dit resultaat gekomen.

Ik ben trots op het eindproduct en hoop dat het nog vele jaren op het kantoor van de KNAC mag hangen.

De Gebruikte houtsoorten  zijn:

Mahonie, Wenge, Amerikaans Noten, Essen, Eiken, Beuken en Ebben

Samenwerking met : HMC Rotterdam, Trappentoko, Trappart, Vander Loo Yachts

Maart 2018 De Meern,